Mokra Wieś - wiadukt nad torami jadą samochody, fot. Artur Lewandowski PKP Polskie Linie Kolejowe SA (1)
10.11.2022

Wiadukt na linii Rail Baltica w Mokrej Wsi zwiększył bezpieczeństwo

Logotyp: PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., flaga Rzeczpospolita Polska, logotyp: flaga Unii Europejskiej, Dofinansowane przez Unię Europejską.

Bezkolizyjne skrzyżowanie w Mokrej Wsi na linii Warszawa – Białystok zwiększa bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Wiadukt drogowy to jeden z 12 obiektów na trasie Rail Baltica w woj. mazowieckim, ważnych dla bezpieczeństwa i komunikacji. Inwestycję realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z projektu za prawie 300 mln zł netto, dofinansowanego z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Wiadukt w Mokrej Wsi zwiększa bezpieczeństwo na linii kolejowej ważnej w ruchu regionalnym i dalekobieżnym. Zastąpił przejazd kolejowo-drogowy na drodze wojewódzkiej. Kierowcy zyskali przeprawę nad torami. Jest trakt dla pieszych i rowerzystów. Na bezkolizyjne skrzyżowanie nad kolejową trasą z Warszawy do Białegostoku przeznaczono 31,9 mln zł.

– Międzynarodowa linia Rail Baltica to inwestycja kluczowa w skali kraju i Europy. Dziś kolejne bezkolizyjne skrzyżowanie na linii - w Mokrej Wsi, zwiększyło poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Dzięki takim obiektom korzysta kolej i mieszkańcy – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym przez budowę bezkolizyjnych skrzyżowań. Oddany dziś do użytku wiadukt w Mokrej Wsi, to jeden z dwunastu obiektów zrealizowanych bądź realizowanych na Mazowszu z programu wykorzystującego środki unijne. Inwestycje ważne dla kolei ułatwiają również komunikację drogową dla mieszkańców – powiedział Ireneusz Merchel prezes  Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” to budowa 12 obiektów. Bezpieczeństwo i sprawną komunikację zapewniają już wykonane dwa wiadukty w Łochowie i po jednym w Toporze oraz Małkini. Piesi i rowerzyści korzystają z przejść pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie.

Kończy się budowa wiaduktu drogowego w Tłuszczu. W najbliższym czasie kierowcy będą mogli skorzystać z dwustumetrowej bezpiecznej przeprawy nad torami. W ramach wartej 35,1 mln zł inwestycji na odcinku ponad kilometra przebudowywany jest też układ drogowy, co usprawni ruch w mieście. Powstają ronda, ścieżka rowerowa i pochylnie, które ułatwią komunikację.

Wykonawcy kontynuują roboty na budowie tunelu w Zielonce oraz przy przejściu podziemnym w Toporze. W Kobyłce budowane są dwa bezkolizyjne skrzyżowania.

Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość tych inwestycji to 292,8 mln zł netto. Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl.


Kontakt dla mediów:

Tomasz Łotowski
zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: 798 876 051

 

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.

Galeria

udostępnij drukuj